Omakanta

Omakannan tavoite on, että potilaat osallistuvat oman terveytensä edistämiseen ja hoitoon. Omakannassa potilas voi myös tehdä toimia, jotka säästävät terveydenhuollon ammattilaisen aikaa, kuten kuitata itse informaatioita ja antaa suostumuksia. Omakanta on lakisääteinen sähköinen asiointipalvelu. Vivaelon kirjaukset siirtyvät omakantaan.

Kirjautumalla OmaKantaan näet sosiaali- ja terveydenhuollossa sinusta kirjattuja tietoja. Valtakunnallisten Kanta-palvelujen ansiosta pääset näkemään tietosi sekä julkisen, yksityisen vai työterveyshuollon OmaKannasta

Voit asioida OmaKannassa alaikäisen huollettavasi puolesta. Myös asiointi läheisen puolesta on mahdollista, kun
läheisesi on antanut sinulle valtuuden Suomi.fi-valtuuksissa.

OmaKannassa voit:

Kirjaudu OmaKantaan
pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella

Ajanvaraus

Lääkärin kotikäynti tai video- ja puhelinvastanotto

Voit varata ajan joustavasti käyttämällä verkkoajanvarauksen palvelua ympäri vuorokauden.
Palvelu saatavilla vain Turun ja Tampereen alueella.
Palvelu saatavilla koko Suomessa.
Voit varata aikaa myös soittamalla
010 582 1112