Lääkärin puhelinvastaanotto – milloin se sopii?

Puhelinvastaanotto on vaivaton tapa hoitaa monia terveysasioita ilman tarvetta tulla vastaanotolle paikan päälle. Soiton aikana lääkäri arvioi tilanteesi, neuvoo, tekee tarvittavat lääkemääräykset tai ohjaa tarvittaessa jatkotutkimuksiin.

Milloin puhelinvastaanotto on sopiva?

Voit varata lääkärille puhelinvastaanottoajan esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

Lievät infektiot (esim. flunssa, kurkkukipu, allergiaoireet)

Lääkärin lausunnot ja todistukset, kun fyysistä tutkimusta ei tarvita (esim. lyhyt sairausloma)

Reseptin uusiminen tai lyhytaikainen lääkemääräys

Hoitosuunnitelman tarkistaminen tai seuranta

Laboratoriotulosten läpikäynti

Mielialaan tai jaksamiseen liittyvät keskustelut

Milloin on hyvä varata vastaanotto paikan päälle?

Puhelinvastaanotto ei sovi tilanteisiin, joissa tarvitaan lääkärin tutkimusta tai oireet ovat vakavia:

Äkillinen tai voimakas rintakipu, hengenahdistus tai huimaus

Neurologiset oireet (puutuminen, halvausoireet, äkillinen näköhäiriö)

Lääkärintodistukset, jotka vaativat kliinisen tutkimuksen (esim. ajoterveyslausunto)

Näin varaat Vivaelon puhelinvastaanoton

Voit varata ajan soittamalla 010 582 1112 tai verkossa www.vivaelo.fi. Lääkäri soittaa sinulle sovittuna ajankohtana – varmista, että olet tavoitettavissa ja sinulla on rauhallinen ympäristö keskustelulle.

Varaa puhelinvastaanotto

Varaa aika lääkärin puhelinvastaanotolle tästä:
tai kysy lisää ja varaa aika soittamalla Vivaelon asiakaspalveluun: